:: Diety - jak ułożyć, którą stosować? ::
tort ze składnikami diet

Większość diet, zamieszczonych w różnych czasopismach, magazynach czy na stronach www, przeznaczonych jest dla osób cierpiących na nadwawgę. Jednak jak się okazuje dieta wcale nie musi być stosowana tylko przez osoby z nadwagą. Otóż diety mogą stosować wszyscy, nie zależnie od tego czy mają niedowagę czy nadwagę. Dieta wcale nie musi się kojarzyć z odchudzaniem, można stosować dietę, np. po to aby poprawić swoje samopoczucie, nastrój lub humor. Oczywiście najczęściej diety stosują osoby otyłe, które chcą stracić parę zbędnych kilogramów i tym samym poprawić swoją sylwetkę oraz ogólne samopoczucie. Diety także stosują ludzie z niedowagą, którzy wszystko błyskawicznie spalają i chcą nabrać wagi po to aby wyrzeźbić muskulaturę i zaskoczyć znajomych.

Co należy wiedzieć

Najważniejsze co trzeba wiedzieć przy dietach to to, aby produkty stosowane w danej diecie zawierały odpowiednią (procentową) ilość potrzebnych składników. I tak praktycznie każda dieta powinna zawierać produkty bogate w takie składniki jak:

  • węglowodany
  • białko
  • tłuszcze

Wartości procentowe odpowiednich składników zmnieniają się w zależności od rodzaju i "przeznaczenia" diety. Tak więc np. w diecie na odchudzanie wartość procentowa produktów bogatych w białka i tłuszcze będzie mniejsza niż w diecie na przybranie wagi. W zależności od diety, wartości niektórych składników mągą być skrajnie niskie, lecz nie powinny zostać całkowicie wykluczone. Warto pamiętać, że nie istnieje coś takiego jak dieta doskonała, a przede wszystkim każdą dietę powinniśmy stosować z rozwagą a najlepiej po konsultacji z lekarzem. Ponadto, nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, iż tak naprawdę to nasza podświadomość ma ogromny wpływ na efekt zastosowanej diety.

Problem z wyborem diety

dieta fizjologicznaJak już wiadomo dietę może trzymać, każdy kto tylko zechce. Jednak problem polega na tym, iż nie każdy wie jaką dietę wybrać dla siebie. A tu wyboru jest nie mało, bo jak można się przekonać diety można podzielić na różne sposoby i według różnych kryteriów. dieta fizjologiczna cz.2Oczywiście mnóstwo gotowych diet można znaleźć w internecie, aby wam jednak pomóc w wyborze odpowiedniej dla siebie diety zapraszam do przeczytania fragmentów ebooków poświęconych właśnie zagadnieniu diet. Dzięki lekturze tych ebooków zdobędziecie podstawowe informacje o rodzajach i ilości posiłków jakie należy spożywać, o najczęstszych wadach przygotowywanych posiłków. Ebooki są także bogate w informacje, jakich produktów unikać aby odżywiać się lepiej dbając o sylwetkę i samopoczucie a także jak uniknąć zakwaszenia organizmu. Jak to już w życiu bywa zapewne spora grupa ludzi stosujących różnego rodzaju diety nawet nie słyszała tego pojęcia dlatego właśnie zanim podejmiecie się jakiej kolwiek diety warto poświęcić kilka chwil na odpowiednią edukację. Dzięki oferowanym na tej stronie ebook-om, dowiedzieć się można, jak wielką rolę odgrywa nasza podświadomość w stosowaniu diet, a także zobaczyć około 100 podstawowych produktów w postaci warzyw i owoców, które można używać tak na surowo, jak i gotowane. Opisanych w nich zostało również ok. 100 koktajli z soków surowych, które mają działanie lecznicze.


Problem z doborem składników

Kolejnym problemem, który pojawi się podczas wyboru i stosowania diety jest na pewno dobór odpowiednich produktów. Otórz często przy opisach diet znajdują się informacje, typu: "...twoja codzienna dieta powinna się składać z produktów bogatych w węglowoadany, które powinny stanowić 60% spożywanego codziennie posiłku...". I tu właśnie pojawia się owy problem, bo ilości procentowe skałdników jakie powinny stanowić produkty naszej diety są podane, ale pojawia się pytanie, który produkt posiada najwięcej interesujących (potrzebnych) nas składników?. I w tym momencie zastanawiamy się, które produkty bogate są w węglowodany, które w białko, a które w odpowiednie tłuszcze. Aby rozwiązać te najcześciej pojawiające się pytanie, wystarczy zagłębić się w lekturę, wyżej wspomnianych ebooków lub zajrzeć do stworzonej przeze mnie <<< TABELI ODŻYWCZEJ >>>, w której znajdują się produkty dostępne w każdym sklepie. Dzięki tej tabeli wasza dieta będzie z pewnością dopasowana do waszych gustów smakowych co zaowocuje większą chęcią stosowania jej. Ponadto, największym problemem osób stosujących diety jest fakt, iż pomijają w nich owoce i warzywa, które powinny być jednym z najważniejszych elementów wybranej diety.

Co zyskujesz dzięki stosowaniu diety

dieta proteinowaDzięki zastosowaniu odpowiedniej diety, można nie tylko lepiej wyglądać ale też lepiej się czuć. Zrzucając parę zbędnych kilogramów, z pewnością odciążymy kręgosłup który, musi utrzymywać ciało w odpowiedniej pozycji, możemy wyrzeźbić muskulaturę, która zwiększy naszą siłę i wytrzymałość. Dzięki diecie pozbędziemy się zalegających ilości tłuszczu w organizmie, który jest bezpośrednią przyczyną wysokiego poziomu cholesterolu, który prowadzi m.in. do miażdżycy. Ale co najważniejsze dzięki odpowiedniej diecie, odpowiedniemu odżywianiu się, nasze życie zmieni się na lepsze. A dzięki wprowadzeniu owoców i warzyw, które są bardzo mocnymi antyoksydantami i detoksykatorami, pozbędziemy się szkodliwych substancji z naszego organizmu a także zaczniemy zwalczać wolne rodniki, które przyspieszają starzenie się.

Zagrożenia przy stosowaniu diet

Oczywiście stosowanie diet, w większości przypadków niesie ze sobą wiele dobrego, warto jednak zastanowić się nad tym co złego może nam się przytrafić podczas trzymania jakieś diety. Wydawałoby się, że nie ma żadnych zagrożeń, jednak nie ma nic bradziej mylnego. Najczęstszymi konsekwencjami, ponoszonymi podczas stosowania diet jest:

  • efekt JO-JO - czyli wahania masy ciała (naprzemienne tycie i chudnięcie)
  • obwisła skóra - następstwo szybkiego schudnięcia, przez co dieta zamiast pomóc oszpeci człowieka
  • acydoza - czyli zakwaszenie organizmu skutkiem może być: ból głowy, niestrawność żołądkowa, trądzik, różnego rodzaju wypryski, ciągłe katary
  • przyspieszone starzenie się - przez niedobór i to czasami znaczny, odpowiednich, organicznych pierwiastków i elementów w naszym organizmie, które m.in. zwalczają wolne rodniki
  • zaburzenia proporcji dostarczanych witamin i minerałów
Dieta proteinowa
Dieta surowa
Zdrowe odżywianie
Chudnij i utrzymaj efekt
Design :: Opracowanie :: Copyright 2014 by Fazi